تولید محتوا چیست ؟ آموزش ۳ نوع اصلی تولید محتوا

۷ بازديد

یکی از عبارت های پر کاربرد در فضای مجازی و اینترنت واژه محتواست که آن را با عنوان پادشاه ذکر می کنند. در این نوشته قصد داریم، بگوییم تولید محتوا چیست و برای چه کسب و کار هایی مناسب است پس در ادامه این مطلب با الیت دیزاین همراه شوید.

 

خب تا به اینجا احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که چرا به محتوا، پادشاه می گویند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که هدف از تولید محتوا، میزان افزایش فروش و درآمد بیشتر است و تولید محتوا در عرصه تبلیغات بسیار قدرتمند عمل کرده است. از این رو می توان تا حدودی دریافت که چرا محتوا «پادشاه» است.

 

محتوا چیست؟

محتوا تعاریف بیشماری دارد و هر کسی آن را به گونه ای بیان می کند. اما به طور کلی اگر بخواهیم بدانیم که محتوا چیست، می توان اینگونه بیان کرد که محتوا همان مطالب و اطلاعاتی است که به صورت متنی، تصویری و صوتی که در قالب آموزش، تبلیغات، اطلاع رسانی و … به مخاطب ارائه می شود.

محتوا در لغت به معنی وجود و هستی و آنچه درون چیزی قرار دارد. اما با این تعریف نمی توان به درک صحیحی از محتوا رسید، برای همین در تعریفی دیگر، محتوا آن چیزی است که بتوان پیام ها، اطلاعات، وقایع و احساسات و هر آنچه که بتوان منظور را به دیگران انتقال داد، می باشد. محتوا وقتی با ارزش است که بتواند موجب رضایت مخاطب شود.

محتوا شامل هر آنچه که در اطراف می خوانیم، می بینیم و یا می شنویم می شود. برای مثال برای اطلاع رسانی از تبلیغات یک فروشگاه و تخفیفات آن در رادیو مطلع می شویم و همان تبلیغ را در تلویزیون می بینیم و یا در روزنامه ای می خوانیم، همه این ها محتوایی هستند که ما در قالب های متفاوت آن ها را درک می کنیم. پس محتوا می تواند از جنس اطلاعاتی باشد که در اختیار ما قرار می گیرد و می تواند ما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

خدمات طراحی سایت مشهد با الیت دیزاین

 

مطالب مرتبط : 

محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

کاربرد تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا چیست؟

 تولید محتوا برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.